Jika Anda Dari Arah Kuala Lumpur Ingin Rehat Di Juru

Salam Muhibbah,


Bagi pengguna highway PLUS Utara-Selatan akan melalui Juru untuk bayar tol di Plaza Tol Juru. Bermakna anda semakin dengan dengan Perkampungan Melayu Kg Juru. Hanya lebih kurang 5-7 km untuk ke Kg Sungai Semilang atau Kg Kuala Juru yang giat diusahakan homestay oleh kaum Melayu yang memiliki tanah sendiri.
Setelah bayar tol dari arah Kuala Lumpur atau Selatan sila ambil susur keluar ke Juru. Anda akan bertemu Auto City Juru yang tersedia Hotel Nashmir atau Nasi Kandar Pelita atau Fast Food seperti KFC, Mc Donalds atau Pizza Hut. Bagi yang ingin mencari suasana kampung eloklah pandu lebih jauh sedikit dari bandar Auto City. Dari pusat servis Proton terus Jalan Tok Kangar sehinggallah bertemu simpang empat. Ambil kanan dan susuri jalan tersebut menandakan anda akan bertemu perkampungan melayu seperti gambar sebelah. Kemudian anda akan berakhir di 2 simpang, satu ke Kg Sg Semilang dan ke Kg Kuala Juru.

 Anda akan melalui dua masjid di tepi jalan iaitu Masjid Kg Sekolah Juru dan dalam beberapa kilometer selepas itu akan bertemu satu lagi masjid

 Sebaik sampai di dua simpang berhadapan Bukit Juru akan akan dua pilihan. Jika memilih ke Kg Kuala Juru anda akan bertemu Warung Mee Udang yang top iaitu Paksu Mee Undang hanya beberapa meter sebaik anda memilih simpang ke Kuala Juru.

Ulasan

Catatan Popular